خردل محرک، مدر وقی آور است، و مورد استعمال پزشکی چندانی ندارد و بیشتر برای تهیه مشمع خردل، جهت تسکین درد، رفع اشکال تنفس و سایر عوارض احتقانی به کار می رود. روغن خردل اغلب اوقات برای ساختن مرهم رقیق جهت بیماران مبتلا به عوارض التهابی مصرف می شود.

 

همچنین در بعضی موارد به عنوان ضد تحریک به کار می رود. احتمالاً به علت طبیعت گزنده ای که دارد در گذشته درمان خوبی برای گزش عقرب محسوب می شد. همچنین آن دارای اثر تقویتی قوه باه می دانستند.برای تهیه خردل خوراکی، پودر خردل را با کمی دارچین و کمی سرکه و یا عسل مخلوط کرده و در جائی نگه میدارند.

 

از خواص جنجالی خردل چه می دانید؟
,[categoriy]

آکاایران: از خواص جنجالی خردل چه می دانید؟

 

به هنگام مصرف مقداری از آن ترکیب را با کمی سرکه مخلوط کرده برای مصرف، آماده می کنند. از آنجا که خردل سیاه، قوی تر است از لحاظ اقتصادی فروشندگان خردل سیاه را با خردل سفید مخلوط می کنند.طرز استعمال و استفاده خردل را به عنوان چاشنی و ادویه بیشتر اوقات مصرف می کنند.

 

اگر خردل یا شیر یا آب مخلوط شود به زودی خواص خود را از دست می دهد لذا لازم است همواره تازه آن فقط در موقع مصرف تهیه شود. از طرف دیگر خردلی که در بازار به معرض فروش گذارده می شود با سرکه، نمک، قند، جوزهندی، فلفل، زردچوبه، میخک، گشنیز، برگ بو، فلفل فرنگی تهیه و ساخته می شود.

 

کشورهای مختلف و نواحی گوناگون هر یک به نوعی ترکیبی از خردل را بر حسب سلیقه و مقتضات خود تهیه و عرضه می کنند. لیکن هیچیک از آنها مانند خردل انگلیسی نیست که معطر و بادوام تر و زنندگی آ؛ن کمتر است. خردل را به عنوان چاشنی همراه گوشت گاو،

 

,[categoriy]

 

سوسیس و به طور اتفاقی با بعضی غذاهای دیگر میل می کنند. هرگاه خردل را بپزند بیشتر تندی خود را از دست می دهد لیکن عطر و طعم خود را حفظ می کند.

 

مرغ یا گوشت گوساله سرد را می توان همراه با خردل با حرارت کم جوشانده سپس با کره سرخ کرد.در موقع تهیه املت پنیر، مقدار کمی خردل را در تخم مرغ بزنند، غذای معطر اشتها انگیزی به دست می آید.

 

خردل را در سس مخصوص به خوراک اضافه می کنند تا سس خوش طعم اشتها انگیزی به دست آید و با ماهی قزل آلا، ماهی خالدار، شاه ماهی، ماهی آزاد سرخ کرده میل کنند. 

.

منبع :