سایت دانستنی های روز

دانستنیهای روز مره

سایت دانستنی های روز

دانستنیهای روز مره

کمبود ویتامین D معمولاً قابل رویت نیست

سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۵۱ ق.ظ

کمبود ویتامین D معمولاً قابل رویت نیست. علائم ظریف هستند و ممکن است در طول سال یا چند دهه پیشرفت نماید.

بزرگسالانی که دچار کمبود ویتامین D هستند ممکن است ضعف عضلانی، از دست دادن استخوان و افزایش خطر شکستگی را تجربه کنند. در کودکان، ممکن است سبب تاخیر رشد و نرمی استخوان (ریکتز) شود.

همچنین، کمبود ویتامین D ممکن است نقشی در کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر سرطان بازی کند.

متاسفانه، تعداد بسیار کمی از غذاها حاوی مقادیر قابل توجهی از این ویتامین هستند.

بهترین منابع غذایی ویتامین D عبارتند از:

روغن کبد ماهی: یک قاشق غذاخوری تنها شامل 227 درصد از RDI است.

ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، خال مخالی، ساردین یا قزل آلا: مقدار کوچک، مصرف 3 اونس ماهی قزل آلا پخته شده (85 گرم) شامل 75٪ از RDI است.

زرده تخم مرغ: یک زرده تخم مرغ بزرگ حاوی 7 درصد از RDI است.

افرادی که واقعاً کمبود ویتامین D دارند ممکن است بخواهند یک مکمل مصرف و یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید را افزایش دهند به دست آوردن مقدار کافی ویتامین D از طریق رژیم غذایی به تنهایی بسیار سخت است.

  • ali amvari

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی