بسیاری از کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند، کربوهیدرات‌ها را محدود می‌کند، در حالی که کربوهیدرات یا همان قند، اولین گزینه برای تأمین انرژی بدن و حتی مغز است. به جای استفاده از کربوهیدرات ساده، از کربوهیدرات پیچیده استفاده کنید، چون نوع ساده شرایط افزایش وزن بیشتری دارد.



محققان می‌گویند کاهش ساعت خواب در شبانه روز باعث افزایش اشتها می‌شود؛ علاوه بر این افرادی که در شبانه‌روز کمتر از ۶ ساعت می‌خوابند، ۵۰ درصد انسولین بیشتری تولید می‌کنند که همین انسولین یکی از عوامل اصلی ذخیره چربی‌ها است. پس توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید بدون رژیم لاغر شوید، خواب کافی داشته باشید. قبل از ساعت ۱۱ بخوابید و سر ساعت مشخصی بیدار شوید.

شب‌ها از نوشیدن چای یا قهوه که باعث بی خوابی می‌شوند بپرهیزید. شام را حداقل یک ساعت و نیم قبل از خوابتان میل کنید و قبل از خواب به جای تماشای تلویزیون، فعالیت‌های آرامش بخش انجام دهید. یادتان نرود برای داشتن وزن مناسب، علاوه بر ورزش و تغذیه سالم باید بهداشت زندگی سالمی نیز داشته باشید. اولین نکته بهداشت زندگی سالم هم خواب خوب و مناسب است.



مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که موجب کالری سوزی بیشتر می‌شوند و در نتیجه با چربی‌های ذخیره در بدن نیز مقابله می‌کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه هم انرژی‌زا هستند، هم باعث کاهش اشتها می‌شوند و هم چربی سوزی می‌کنند. پس می توان گفت یکی از بهترین گزینه ها برای لاغر شدن بدون رژیم است. برخی از این مواد غذایی شامل: فلفل، ادویه، سیر، زنجبیل، چای سبز، گریپ فروت، سیب و مواد غذایی حاوی پروتئین هستند.