همه ما زمانی که کودک بودیم دوست داشتیم بدویم و به همین شکل هم بزرگ شدیم، متاسفانه دیگر به اندازه زمان کودکی دویدن در بین کارهای روزانه مان جایی ندارد. اما حتما نباید روزی ۵ کیلومتربدوید، تا از مزایای این ورزش برخوردار شوید. حتی دویدن کوتاه با سرعت متوسط نیز می تواند خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی را کاهش دهد. بر اساس تحقیقات گسترده، دویدن بدون در نظر گرفتن سرعت و مسافت، به مفاصل آسیب نمی رساند و یا در ادامه ی زندگی خطر پوکی استخوان را افزایش نمی دهد.

نستلر می گوید: دویدن یکی از حرکات بنیادی انسان است. به کار بردن انواع مختلف دویدن، ورزشی فوق العاده کاربردی است و کمک می کند عضلاتی که هر روز استفاده می کنید را به کار بیندازید، تقویت کنید و کالری بسوزانید.

اگر نمی توانید دویدن را تحمل کنید، می توانید از حالت ترکیبی استفاده کنید. بادیلا توصیه می کند با یک دقیقه دویدن و دو دقیقه راه رفتن شروع کنید. همین که انجام این کار برایتان ساده شد به آرامی شروع به کاهش زمان استراحت و افزایش زمان دویدن کنید. ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی هم رفته این برنامه دویدن و پیاده روی را ادامه دهید.

حتی اگر از دویدن لذت می برید تمرین خود را با حرکات ترکیبی میکس کنید: دویدن با سرعت بالا و دویدن در سربالایی می توانند میزان فشاری که روی بدنتان می آورید را تغییر دهند، کالری بیشتری بسوزانند و همچنین دویدنتان را نیز جذاب تر کند.